Pressemeddelelse: 17-årig iværksætter sælger sin første virksomhed

Tirsdag 26. april 2011Af CompanYoung & Herrik Media.dk

Den 17-årige iværksætter Oskar Herrik Nielsen har solgt netavisen Ungnyt.dk – Danmarks førende nyhedssite for unge. De nye ejere CompanYoung vil videreføre sitet i samme unge ånd.

Den succesfulde netavis for unge, Ungnyt.dk er blevet solgt til mediehuset CompanYoung.

"Det er selvfølgelig med vemod, at jeg nu siger farvel til Ungnyt.dk, som jeg har ejet og drevet i en femtedel af mit liv," siger Oskar Herrik Nielsen, afgående chefredaktør og, nu tidligere, ejer af Ungnyt.dk. Ungnyt.dk er Danmarks første og nu førende netavis for unge, og har eksisteret siden 2008, hvor den - dengang - blot 14-årige Oskar startede netavisen. Han giver dog ikke helt slip på sit første videresolgte projekt, da han skal arbejde som rådgiver for de nye ejere.

"Vi har valgt at købe Ungnyt.dk, pga. det enorme potentiale vi ser. At vi nu har taget Ungnyt.dk ind i vores medieportefølje, betyder at vi kan tilbyde vores kunder endnu bedre løsninger," siger Kevin Rebsdorf, adm. direktør i CompanYoung, som bl.a. står bag portalen Work.dk, som er et karrieremedie for unge.

På Ungnyt.dk kan du læse aktuelle nyheder med en særlig relevans for unge, inden for alt fra gadeliv og koncerter til politik og sladder. Ligesom Ungnyt.dk er tilmeldt Pressenævnet, bliver mediets historier jævnligt citeret i andre medier.

Som udgangspunkt er alle medarbejdere og journalister ulønnede og arbejder frivilligt. Dog belønnes frivillige med sociale arrangementer, gaver og muligheden for at dække de begivenheder der interesserer dem, så som det nyligt overståede X-Factor-show.

God synergi
"Vi lever af at kommunikere virksomheders budskaber overfor unge. Det gør vi igennem nogle af Danmarks stærkeste medier. Derfor var Ungnyt.dk interessant for os. Det er et yderst veldrevet foretagende Oskar har stablet på benene, og taget hans alder i betragtning, er det meget imponerende hvor langt han er nået. Vores fælles erfaringer betyder at vi kan gøre Ungnyt endnu bedre og endnu mere succesfuldt," fortsætter Kevin Rebsdorf. Han understreger, at annoncesalget nu vil blive effektiviseret, og at Ungnyt.dk forbliver gratis at læse.

"Jeg er helt sikker på, at de nye ejere vil formå at drive Ungnyt.dk til noget stort - de har ressourcerne til også at kunne gøre netavisen til en økonomisk succes," afslutter den afgående chefredaktør Oskar Herrik Nielsen, som dog fortæller at han allerede nu har nye projekter på bedding.

Oskar Herrik Nielsen
direktør, Herrik Media.dk