Nyt design imødekommer annoncører

Lørdag 16. august 2014Af Oskar Herrik Nielsen

Altinget har smidt .dk og lanceret nyt responsivt design, der forbedrer adgangen til annoncer.


Det politiske mediehus Altinget har fået nyt design, der tilpasser sig alle skærme (responsivt) og en helt ny visuel identitet.

Altinget selv forventer en øget opmærksomhed på eksterne annoncer, hvilket har været et bevidst indsatsområde i forbindelse med relanceringen:

"Den mobil- og tabletvenlige løsning kommer på høje tid, naturligvis fordi stadig flere bruger internet via mobiltelefon og tablets. Jeg forventer, at alene denne tekniske ændring vil forøge vores trafiktal og læsertilfredshed," siger Altingets udgiver Rasmus Nielsen.

Redesignet betyder samtidig, at Altingets bannerformater er overgået til de internationale standarder, nemlig topbanner (930 x 180 pixels) og artikel- og nyhedsbrevbanner (300 x 250 pixels) efter ønske fra flere mediabureauer.

Det er det førende webbureau Peytz & Co der står bag Altingets nye webdesign i samarbejde med Scandinavian Branding, der står bag den nye visuelle identitet.

For yderligere information om annoncering på Altinget, kontakt Danmarks førende politiske mediehus' annoncebureau NICHEHUSET på telefon 35 35 10 10.