Mandag Morgen opruster annonceforretningen

Fredag 18. december 2015Af NICHEHUSET

Mandag Morgen vælger NICHEHUSET som annoncebureau. Målet er øgede markedsandele af BtB-annoncer, siger Lisbeth Knudsen om sit første strategiske tiltag.


Mediehuset Mandag Morgen udliciterer nu sit annoncesalg til NICHEHUSET. Dette er første skridt i nytiltrådte Lisbeth Knudsens offensive strategi, som skal styrke Mandag Morgens position som førende medie for beslutningstagere i den private og offentlige sektor - også digitalt:

"Vi glæder os til samarbejdet med NICHEHUSET om annoncesalget til Ugebrevet Mandag Morgen og mm.dk. Ikke mindst på det digitale område, som vi nu opprioriterer med et helt nyt website for mm.dk i det nye år, har vi store forventninger til, at vi kan øge indtjeningen i kraft af NICHEHUSETs stærke kompetencer," siger direktør og chefredaktør på Mandag Morgen, Lisbeth Knudsen.

Også NICHEHUSET glæder sig over det nye samarbejde:

“Vi har noteret os en markant stigende interesse i annoncering over for de professionelle beslutningstagere. Jeg er både stolt over og tilfreds med, at vi har kunne tiltrække hæderkronede Mandag Morgen til NICHEHUSET, og er helt sikker på, at vi kan hjælpe dem med at øge forretningen," siger Oskar Herrik Nielsen, direktør i NICHEHUSET.

Lisbeth Knudsen, der netop er tiltrådt som direktør og chefredaktør for Mandag Morgen, meddelte ved sin tiltrædelse, at en stor del af væksten i 2016 skal findes i digitale forretningsmodeller. Og her er beslutningen om udliciteringen af annoncesalget en vigtig brik:

“NICHEHUSET forstår medier - ikke bare kommercielt, men også publicistisk. Det er en unik evne. Vi glæder os til samarbejdet og jeg er overbevist om, at vi kan øge indtjeningen i kraft af NICHEHUSETs stærke kompetencer,“ siger Lisbeth Knudsen.

“Vi har valgt at være selektive med vores portefølje af medier, ved at specialisere os i mediesalg til digitale BtB-nichemedier. Og her mener vi, at Mandag Morgen passer rigtig godt ind," fortsætter Oskar Herrik Nielsen fra NICHEHUSET.

Synergi mellem medier
Annoncebureauet vurderer, at man med mediekunde nummer tre vil skabe øget interesse blandt annoncørerne, der nu får adgang til en stribe spændende nichemedier.

"Mediebureauerne vil opleve en stærk synergi mellem vores medier, hvilket vil spare de professionelle medieindkøbere tid og penge. Både når det gælder kampagner, strategiske budskaber og jobannoncer. Vi ser frem til fortsat at løse kampagner, når der skal rammes et selekteret publikum - Danmarks professionelle beslutningstagere - som kan være særdeles vanskelige at nå gennem de traditionelle medier," siger Oskar Herrik Nielsen.

Satsningen på Mandag Morgen skaber ifølge Oskar Herrik Nielsen op til flere nye mediesalgs- arbejdspladser i NICHEHUSET i det nye år.

Aftalen træder i kraft 1. januar 2016.



Om Mandag Morgen
Mandag Morgen er et mediehus, som bringer journalistiske analyser af aktuelle politiske og økonomiske begivenheder. Mandag Morgen blev grundlagt i 1989 af Erik Rasmussen og er uafhængig af politiske, økonomiske og institutionelle interesser.

Mandag Morgens abonnenter består af topledere og specialister i private virksomheder, offentlige institutioner og organisationer. Mandag Morgens typiske læser er en højtuddannet privat eller offentlig leder på ca. 40 år, der værdsætter Mandag Morgens troværdige, dybdegående og nytænkende analyser af politiske, økonomiske og erhvervsmæssige udfordringer og trends - nationalt såvel som globalt.

Om NICHEHUSET
NICHEHUSET er annoncebureau med speciale i annoncesalg til digitale BTB-nichemedier. NICHEHUSET er annoncebureau for Altinget, Mandag Morgen og Økonomisk Ugebrev.

Bag NICHEHUSET, som ligger i hjertet af København, står Oskar Herrik Nielsen (22) og otte medarbejdere med baggrund i den kommercielle gren af mediebranchen.


Kontakt
Lisbeth Knudsen
Mandag Morgen
Tlf. 21 41 00 00
Mail: lk@mm.dk
Oskar Herrik Nielsen
NICHEHUSET
Tlf. 35 35 10 10
Mail: oskar@nichehuset.dk