Altinget slår trafikrekord

Tirsdag 11. august 2015Af Oskar Herrik Nielsen

Folketingsvalget i juni betød rekordstor interesse for Altinget, som slår trafikrekord.


Det politiske mediehus kan nu markere endnu en vigtig milepæl. Altinget slår trafikrekord og manifesterer sig dermed som Danmarks største politiske medie.

Det viser den netop offentliggjorte trafikmåling, foretaget af Danske Medier for den samlede mediebranche.

Den øgede trafik skyldes blandt andet folketingsvalget, som blev afholdt 18. juni 2015. Valgdækningen på Altinget tiltrak også mange annoncører i det politiske Danmark, heriblandt interesseorganisationer og partier.

Ifølge opgørelsen havde Altinget i juni 328.181 brugere, 884.727 besøg og 2.235.471 sidevisninger. Til sammenligning havde mediet 160.665 brugere i måneden før, og mere end fordoblede således sit brugertal på blot en måned, viser opgørelsen.

Altinget placerer sig dermed på en 57. plads over samtlige danske mediers besøgstal, og er dermed større end medier som Lauritz.com, Søndagsavisen.dk og Jobzonen.dk.

De tre mest besøgte blev i juni dr.dk (2.506.997 brugere), tv2.dk (2.446.131 brugere) samt ekstrabladet.dk (2.216.377), oplyser Danske Medier.

» Se mediernes trafiktal (danskemedier.dk)

For yderligere information om annoncering på Altinget, kontakt NICHEHUSET på telefon 35 35 10 10.