VI MENER

"Salget af NICHEHUSET har tæt på ingen betydning for vores kunder"

I godt fem år var NICHEHUSET ejet af én person - i dag er annoncebureauet ejet af Altinget-koncernen. Læs her mere om, hvad det som betyder for dig som kunde.


Oskar Herrik Nielsen

Annoncedirektør, NICHEHUSET/Altinget

Oskar Herrik Nielsen er direktør hos NICHEHUSET. Virksomheden blev i januar 2019 opkøbt af Altinget, hvor Oskar i dag også er annoncedirektør.


Hvad har salget af NICHEHUSET til Altinget betydet for dig og dine medarbejdere?
Faktisk kun positivt. Vi er gået fra at være et lille bureau på 10 medarbejdere til at blive en del af et mediehus med ca. 200 kolleger. Vi er blevet tilført nye ressourcer med afdelinger for økonomi, strategi, analyse mv. - og ikke mindst er vi kommet tættere på redaktionen - ligesom vi jævnligt bliver rost for at have bragt kompetencer til huset.

Hvilket uforløst potentiale er der nu, hvor NICHEHUSET er en del af Altinget?
At kunne tilbyde vores kunder flere og bedre medieløsninger.

Har salget af NICHEHUSET nogen betydning for om I tager andre medier ind i annonceafdelingen?
Der er det sidste år åbnet et nyt nichemedie om ugen i Danmark. Vi er nichemediernes annoncebureau, og jeg mødes jævnligt med udgivere, som gerne vil udlicitere deres annoncesalg til NICHEHUSET - den mulighed ønsker Altinget at holde fast i, også efter købet. Altinget er Danmarks største nichemedie, og min oplevelse er - nok nærmere tværtimod.


Mere inspiration